ДАР

Когато се износя като дар,
тъй както девет месеца – родилка,
ще бъда на молитвите – олтар,
за раните – намерената билка,

за болката – утеха от слова,
изстрадани в пещта неугасена,
дори и на пътеките – трева,
от капките на утро оросена.

Дъхът ми нека всякога таи
какво и колко болката си струва.
Търговецът обича да брои,
но вярата с пари не се купува.

Един с омраза ще ме прокълне,
а друг – скръбта ми люто ще одумва,
но някъде – до късен час поне,
сърцето ми искрите си ще лумва.

И както Бог в ръцете Си – от пръст
направил е Адам да оживее,
така чрез думи, раждани на кръст,
духът се вдъхва, за да не изтлее.

Когато се износя, в теглила,
дано изплаче рожбата ми в бяло.
И серафим с разперени крила,
да я бележи с вечност… За начало…

Ясен Ведрин
(Птицата в теб)

Вашият коментар

