ДОБЪР ВЕЧЕР, ТЪГА!

Добър вечер, тъга! Ти си тука!
Как си влязла в дома ми, не знам!
На вратата дори не почука,
а те чаках през нощите сам.

Поседни на дивана протъркан.
Две-три думи за зов ми кажи.
От тревоги съм много объркан,
а душата без теб не тъжи…

Тя ли в моя живот те извика
или просто дойде, ей така?
Блика тайна в очите ми, блика,
като порив на стара река.

Дълго крих се от теб. Безуспешно.
Знаех – пак ще се върнеш при мен.
Битието е толкова грешно,
че за прошките нужен е ден.

Да остана в душата разголен,
за прегръдка протегнал ръка.
Влез в сърцето ми! Много те моля!
Блика старата моя река!

Нека с нея без думи изплача
всяка болка, която горчи.
И в тъжовната кротост на здрача
да ме мият небесни лъчи.

Ясен Ведрин
(Тленен остатък)

Вашият коментар

