СЪЛЗА ЗА КЛЕТНИКА

Разхълцана и с тягостно вълнение
от погледа към просещ инвалид,
изрича дама честното си мнение
от неговия тъй отблъскващ вид.

„О, ужас! Дрехи толкова вмирисани!
Коса сплъстена! Явно е въшлив!
Погледна ли го – ах, направо втриса ме!
Защо не се измие с „Палмолив“?

За „Ариел“ не стига ли просията
или самобръсначка от „Жилет“?
Да мине тези дрипи със ютията
и да си купи столче занапред…

Така, приседнал на цимент, какво ли е?
Ще го полазят мравки, може би!
Ах, бога ми! Тресе ме главоболие
от тези незначителни съдби…

Ух, гледай! И ръка протяга грешникът!
Докосна ми красивото палто!
Ако бълхите плъзнат ми из дрешника –
не бих се никак чудила защо…

Какво ме гледаш? Вадя си салфетката,
че твойта скръб така ме съкруши.
Сълза проляла е мадам за клетника!
Сълза за всички страдащи души!“

Ясен Ведрин
(Бакърена паничка)

Вашият коментар

